Naar the middle of nowhere! - Reisverslag uit Whangamomona, Nieuw Zeeland van Miranda Swierstra - WaarBenJij.nu Naar the middle of nowhere! - Reisverslag uit Whangamomona, Nieuw Zeeland van Miranda Swierstra - WaarBenJij.nu

Naar the middle of nowhere!

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

15 December 2013 | Nieuw Zeeland, Whangamomona

In het begin was dit alles slechts een droom, toen werd het een plan en vervolgens werd het echt, realiteit. Iets waar ik naar toe kon leven of beter gezegd, naar toe kon werken. Een reis als deze kost namelijk nog al wat, maar uiteindelijk heb ik toch een aaridg bedrag bij elkaar kunnen sparen en nu maar hopen dat dat genoeg zal zijn.

De maanden zijn omgevlogen en toen was het al snel tijd om te vertrekken. 8 december ben ik, na een enigszins emotioneel afscheid, op het vliegtuig gestapt richting Auckland en 10 december in de avond lokale tijd ben ik daar aangekomen. De reis er naar toe is vrij soepel verlopen. Van Amsterdam naar Bangkok had ik een spraakzame en humoristische Engelsman naast mij en van Bangkok naar Taipei had ik twee stoelen tot mijn beschikking. Zoals enkelen misschien al op facebook hebben kunnen zien, was het wachten op de vlucht naar Brisbane ook niet het zwaarste wat mij had kunnen overkomen. Ik heb tussentijds heerlijk mogen uitrusten in een luxe hotel met kingsize bed. Daar heb ik gelijk maar gebruik gemaakt van de roomservice die mij heeft voorzien van een heerlijke maaltijd. (Eentje zonder rijst, aangezien ik met China Airlines heb gevlogen)

Uiteindelijk ben ik in Auckland aangekomen en was ik rond half 10 's avonds bij mijn hostel. Ik zat in een hostel buiten de stad, in Mount Eden Village. Daar is het wat rustiger voor het geval mijn jetlag wel heel hevig zou zijn. Natuurlijk was ik kapot en ben vrijwel direct mijn bed ingedoken. De volgende dag ben ik gelijk opzoek gegaan naar eten en kwam gelijk al met een aantal backpackers in gesprek. Daar ben ik de rest van mijn verblijf mee opgetrokken. Dat kwam heel goed uit, want het koken deden we samen. De meesten zullen wel weten dat mijn kookkunsten niet heel goed ontwikkeld zijn. Die twee dagen dat ik daar was, heb ik alleen op het terras gezeten, boodschappen gedaan, gegeten en een wandeling gemaakt naar Mount Eden om daar van een prachtig uitzicht over Auckland te genieten.

Inmiddels ben ik al afgereisd naar Whangamomona. Een plaatsje in the middle of nowhere, zonder enig bereik met mijn mobiel. Ongeveer 1.5 uur tot twee uur rijden van New Plymouth en het is hier werkelijkwaar prachtig. Ik ben hier sinds vrijdag avond en heb nog niet zo heel veel gedaan. Wel heb ik een endurance wedstrijd mogen bijwonen en heb ik op de quad de schapen verplaatst. Ik hoop dat ik jullie snel kan vermaken met wat spannende gebeurtenissen.

  • 15 December 2013 - 22:55

    Geke:

    Lieve Miranda, wat leuk om op deze manier jou een beetje te kunnen volgen!

  • 15 December 2013 - 23:54

    Andele:

    Hey Miranda! Leuk om te lezen! Ik vind je maar een "stoer wief" zo in je uppie! Geniet ervan! En wees ook een beetje op je hoede! Good luck!

  • 16 December 2013 - 08:12

    Ilona:

    hooi Miranda, leuk!!! veel succes met je reis en tot over 5 maanden :)

  • 16 December 2013 - 11:24

    Willeke:

    Ontzettend leuk om te lezen, nog veel plezier en zie uit naar je volgende verslag!

  • 16 December 2013 - 15:12

    Henk:

    Ha Miranda,
    Leuk om je verhaal te lezen. Best heel vermoeiend om voor jezelf te zorgen.....
    Je gaat het natuurlijk best redden! Ik ben erg benieuwd naar je foto's. Die komen toch nog, hoop ik?
    Heel veel plezier daar.... we zullen ons best doen je niet te missen.
    liefst, Henk

  • 16 December 2013 - 17:55

    Marit En Andre:

    Vergeet niet platgereden possums op te rapen voor Steve ;) veel plezier!

  • 16 December 2013 - 22:20

    Jacoline:

    Hey Miranda,
    Eten koken gaat dus nog steeds net als thuis! Ik hoop dat je op dit vlak nog wel wat bij leert...
    Ben benieuwd naar de foto's, moet daar echt schitterend mooi zijn. En.... geniet ervan! liefs mem

  • 17 December 2013 - 07:46

    Sietske:

    Wauw Miranda, dat klinkt echt heel erg stoer alles bij elkaar! Ik ben heel erg benieuwd hor het er daar uit ziet.
    Geniet ervan!

  • 17 December 2013 - 12:53

    Jeanne Van Giessel:

    Hallo Miranda ,Wat hebben we genoten van je reisverslag en wat heb je in een
    Korte tijd leuke dingen meegemaakt en weer heelveel andere mensen ontmoed hebt
    In ieder geval moetje vast nog veel leren,wat ook de bedoeling is.succes en de groeten
    Van Arens en Jeanne van Giessel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whangamomona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2014

Van alles en nog wat

24 Maart 2014

Still alive!

15 Februari 2014

Just wondering around

01 Februari 2014

It's all about the people

20 Januari 2014

Back on the Road
Miranda

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 5789

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: