Helemaal thuis - Reisverslag uit Whangamomona, Nieuw Zeeland van Miranda Swierstra - WaarBenJij.nu Helemaal thuis - Reisverslag uit Whangamomona, Nieuw Zeeland van Miranda Swierstra - WaarBenJij.nu

Helemaal thuis

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

04 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Whangamomona

Voordat het thuisfront geirriteerd raakt vanwege het feit dat ik zo weinig van mij laat horen, schrijf ik maar weer een blog over hoe het met mij is en wat ik tot nu toe allemaal heb beleefd.

Ik ben nog steeds op de farm in Whangamomona. Zo'n 1.5 uur van Stratford en daarmee ook zo'n 1.5 uur van de dichtsbijzijnde supermarkt. Geen enkel bereik met mijn mobiel en internet is beperkt. Geloof het of niet, maar ik heb er geen enkel probleem mee.
Over het algemeen kan je mijn leven "rustig" en "relaxt" noemen. De meeste wegen hier zijn niet geasfalteerd en het enige wat je in de omgeving hoort zijn koeien, schapen en vogels. Oftewel vooral geen storende auto's.

Ik ben hier nu 3 weken en het voelt als thuis. De mensen zijn hier ontzettend vriendelijk en open, het is hartverwarmend. De gedachte dat ik over zo'n 10 dagen zal vertrekken, is niet de meest aangename, maar ik zal er spijt van hebben als ik de rest van Nieuw Zeeland niet te zien krijg. Ik ben trouwens niet de enige die het hier zo naar haar zin heeft. Een meisje uit Zwitserland heeft een poging gewaagd om ergens anders op een farm te werken, maar na een week belde ze alweer op of ze terug mocht komen. Twee uit Engeland zijn hier zo'n 4 maanden geweest ipv de geplande 3 weken. Op dit moment verblijf ik hier met een meisje uit Canada.
Ondanks het feit dat ik hier relatief lang verblijf heb ik wel het idee dat ik alles uit mijn reis haal, omdat ik nu echt tussen de kiwi's leef. Ik leer de locals en het leven hier dus goed kennen, waar ik ontzettend van geniet.

Ik zal een kort beeld geven van een standaard dag. Het begint met een schokkende feit: om 8 uur 's ochtends stap ik uit bed. Het is vrij wonderbaarlijk, zoals velen weten, dat ik er vrijwel geen moeite mee heb. Enige tijd na het ontbijt gaan we naar de paarden voor een rit. Daarna is het lunchtime en zijn er de rest van de dag klusjes te doen. Meestal zijn de kleinkinderen over de vloer, dus vermaken wij hen net zo goed als zij ons vermaken. Echt werken doen we niet. Eigenlijk worden we ontzettend verwend. Zeker wat betreft het eten, volgens mij eet ik echt veel meer dan goed voor mij is. Na kerst had ik zelfs een halve week geen honger...
Gelukkig is de omgeving prachtig en perfect om een goede work-out te doen: hardlopen.

De omgeving is bezaaid met heuvels. (Voor Nederlandse begrippen kan je het gerust bergen noemen.) Met de paarden klimmen we tot op de toppen, wat ons altijd weer een prachtige uitzicht geeft. Het is lastig te beschrijven hoe mooi het hier is. Op sommige momenten lijkt het alsof ik dwars door een tropisch regenwoud ga en regelmatig voelt het alsof ik regelrecht in de film 'The Lord of the Ring' ben beland. Wat betreft de omgeving zal ik hier zeker willen wonen, al zou ik iets dichter bij de bewoonde wereld wel waarderen.

Afgelopen week was natuurlijk een vrij drukke week in verband met de feestdagen. Kerst en nieuwjaar hebben we gevierd met familie en vrienden. Ik had gehoopt op een zonnige en super warme kerst, maar helaas viel dat enigszins tegen. Al was het wel een stuk beter dan in Nederland. Laat dat duidelijk zijn. ^^ ;)
Met Oud en Nieuw hebben we gebarbecued. Het is raar om dit te vieren op een zomerse dag met een super groot kampvuur en vervolgens op nieuwjaarsdag naar het strand te gaan voor een aangename nieuwjaarsduik. Thuis zou ik nooit de moed op kunnen brengen om dit te doen. Ik heb genoten van de feestdagen.

De komende dagen ga ik waarschijnlijk echt aan het werk bij een sheering gang. Al ga ik de schapen zelf niet scheren. Mijn taak is om de wol te scheiden. Op deze manier kan ik mooi wat bij verdienen, voordat ik verder ga reizen. 15 januari ben ik van plan om naar Waihi te gaan in the Bay of Plenty. Daarvoor wil ik graag nog een paar dagen spenderen in Raglan samen met het Canadese meisje.

Ik hoop dat ik jullie op deze manier genoeg geinformeerd heb. De foto's geven vast en zeker een beter beeld van het leven hier en al helemaal van de omgeving.

  • 04 Januari 2014 - 22:15

    Lizette:

    Joo avonturenchick!
    Superleuk om je verhaal te lezen en megajaloers op al je ervaringen!
    Kerst was hier koud en regenachtig dus nee je mag niet klagen!
    Ik zie het al helemaal voor me als jij schapen zou moeten scheren, notXD
    In ieder geval superveel plezier en pas goed op jezelf;)
    Ohja en kom.thuis met zo'n australische hottie! Liefst een dozijn of wat:p

  • 05 Januari 2014 - 11:10

    Jacoline:

    Hey Miran, jeetje wat een mooie omgeving! Je eerste maand vliegt voorbij en wat een ervaring! 8 uur zonder moeite uit je bed komen.....wie had dit gedacht. Geniet van je laatste week in Whangamomona en dan op naar je volgende avontuur in Nieuw Zeeland. xxx mem

  • 05 Januari 2014 - 19:31

    Nynke:

    Heeee lieve mda!
    Supermooie foto's en wat een leuk verhaal om te lezen! Het lijkt me heerlijk om zo lekker onbezorgd te leven daar, met die mooie natuur om je heen. De tijd vliegt, je bent al een maand weg joh! Ik geloof er alleen niets van dat je 8u al je bed uit bent, haha, kan het me niet voorstellen.. Leuk om te lezen dat je zoveel leuke dingen doet en ervaart, het verveeld vast niet, ik mis inderdaad de Australische student/rondreiziger net als Lizette zegt ;p neehoor, geniet ervan meis, geweldig :)
    Oh en ik heb gister The Hobbit gezien, ik hoop niet dat het er daar zo uit ziet in de bossen enzo ;p xxx

  • 17 Januari 2014 - 17:43

    Klaas En Oda.:

    Beste Miranda,
    Heb je verslag gelezen, je hebt goed naar je zin dat is fijn.
    Verder wensen wij je nog veel plezier toe met je verdere reizen.
    GR. Klaas en Oda,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whangamomona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2014

Van alles en nog wat

24 Maart 2014

Still alive!

15 Februari 2014

Just wondering around

01 Februari 2014

It's all about the people

20 Januari 2014

Back on the Road
Miranda

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 5796

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: